Moduł 1. Rekrutacja i selekcja w organizacji
1. Strategia rozwoju zasobów ludzkich w organizacji, a polityka doboru pracowników
2. Uwarunkowania procesu rekrutacji i selekcji
3. Zarządzanie kompetencjami a procesy rekrutacji i selekcji
Moduł 2. Przygotowanie procesu rekrutacji
1. Profil stanowiska pracy a profil kompetencyjny jako podstawa doboru kandydatów
2. Źródła pozyskiwania pracowników oraz ocena ich użyteczności dla organizacji
3. Kiedy i w jakich okolicznościach korzystać z określonych źródeł
3. Podstawy marketingu personalnego
4. Wprowadzeni do controllingu personalnego w obszarze doboru pracowników
Moduł 3. Metody procesu rekrutacji i selekcji
1. Rozmowa kwalifikacyjna i wywiad oparty na kompetencjach
2. Testy psychologiczne
3. Formularze oparte na kompetencjach
4. Kwestionariusze biograficzne
5. Życiorysy zawodowe i listy motywacyjne
6. Grafologia i jej znaczenie
7. Assessment Centre i jego zastosowanie w procesie rekrutacji:
Moduł 4. Prowadzenie rekrutacji i selekcji
1. Zasady przygotowania i prowadzenia rozmów kwalifikacyjnych oraz wywiadów opartych na kompetencjach
2. Rozmowy kwalifikacyjne a zasada sprawiedliwości i błędy procesu oceniania.
3. Zastosowanie testów psychologicznych
4. Zastosowanie testów opartych na próbach wykonania zadań
5. Plusy i minusy zastosowania Assessment Centre
6. Rekrutacja wewnętrzna – mocne i słabe strony
7. Wybór najodpowiedniejszego kandydata
Moduł 5. Programy adaptacyjne pracowników
1. Wdrażanie nowych pracowników do organizacji
2. Procedury oceniania w procesie adaptacji
3. Programy mentoringu jako wspomaganie procesów adaptacyjnych