Moduł 1.Systemy ocen w organizacji
- Strategia rozwoju zasobów ludzkich w organizacji
- Proces zarządzania rozwojem i karierą pracowników
- Miejsce systemów ocen w polityce personalnej przedsiębiorstwa
- Uwarunkowania systemu ocen
Moduł 2. Metody oceny i rodzaje ocen
- Metody relatywne
- Metody absolutne
- Szczególne przypadki metod: Assessment Centre/ Development Centre, Zarządzanie przez Cele (MBO)
- Zbilansowana karta wyników i jej zastosowanie w systemach ocen
- Ocena przełożonych przez podwładnych
- Kompetencyjne systemy ocen
- Ocena 360 – stopni
Moduł 3. Procedura oceniania
- Planowanie i przygotowanie do wdrożenia
- Ustalanie kryteriów oceny i tworzenie arkuszy ocen
- Szkolenia i przygotowanie pracowników i menedżerów do wprowadzenia systemu ocen
- Ustalenie częstotliwości i przebiegu procesu oceniania
- Tworzenie, analizowanie i wykorzystanie raportów z systemów ocen
Moduł 4. Psychologiczne podstawy oceniania
- Zwierciadło społeczne i samopoznanie, a ocena
- Błędy w procesie oceny i metody ich pokonywania
- Autoprezentacja, manipulowanie wrażeniem i kłamstwo w procesie oceny
- Inteligencja emocjonalna i jej rola w procesie oceniania
- Jak radzić sobie z oporem przed oceną?
Moduł 5. Jak prowadzić skuteczną rozmowę oceniającą
- Feedback – sztuka mobilizowania pracownika do rozwoju
- Zasady konstruktywnej krytyki
- Przygotowanie i przebieg rozmowy oceniającej
- Praktyka prowadzenia rozmów oceniających z trudnym pracownikiem
- Konflikty w procesie oceniania
- Zarządzanie emocjami
- Ustalanie celów i tworzenie planów rozwojowych – rozmowy o rozwoju
Moduł 6. Oceny okresowe a zarządzanie rozwojem pracowników
- System ocen okresowych a polityka w zakresie motywowania pracowników
- System ocen okresowych a polityka szkoleniowa organizacji]
- System ocen a zarządzanie rozwojem i talentami
- Niewłaściwe wprowadzenie systemów ocen i ich skutki dla zarządzania zasobami ludzkimi