Moduł 1. Warsztat trenera
- Badanie potrzeb szkoleniowych
- Przygotowanie programu
- Wykorzystywanie różnorodnych form realizacji zajęć
- Formy szkoleniowe i ich efektywne planowanie
- Lodołamacze, ćwiczenia, zadania egzystencjalne, wykłady, odgrywanie ról, dyskusje, analizy przypadku, gry, symulacje i in. Metody prowadzenia zajęć
- Metody aktywizowania grupy
- Twórcze podejście w pracy trenera
Moduł 2. Psychologia uczenia się
- Umysł i tworzenie map umysłu
- Uwaga i jej znaczenie
- Fluktuacja uwagi w tym cykle dobowe
- Pamięć i sposoby wspomagające zapamiętywanie
- Emocje i nastroje w procesie uczenia się
- Indywidualne i organizacyjne determinanty procesu nabywania i transferowania wiedzy
Moduł 3. Prezentacja jako komunikacja
- Komunikacja interpersonalna
- Mowa ciała a treść przekazu
- Wywieranie wrażenia i techniki autoprezentacji
- Wywieranie wpływu na innych
- Zachowania dobrych i złych trenerów
- Style komunikowania i argumentowania
Moduł 4. Trener i jego rozwój
- Samoświadomość a poczucie własnej wartości
- Stereotypy, uprzedzenia i kompleksy
- Mechanizmy obronne a zniekształcanie przekazu
- Jak rodzić sobie z błędnymi nastawieniami
Moduł 5. Trudne i nieprzewidziane sytuacje w relacji z odbiorcami
- Stres i wypalenie w pracy trenera
- Style radzenia sobie ze stresem
- Sytuacje prowokowane przez trudnych uczestników
- Metody radzenia sobie w trudnych sytuacjach
- Etyczne problemy w pracy trenera
Moduł 6. Pomiar efektywności szkoleń
- Ankiety oceny szkolenia
- Ankiety służące do pomiaru wiedzy
- Metody służące do pomiaru wiedzy w praktyce
- Metody oparte o wyniki – wskaźnik zwrotu z kapitału ludzkiego