Moduł 1. Wprowadzenie
- Co oznacza termin równowaga – praca życie
- Pięć stanów równowagi
- Rola działu zasobów ludzkich, a rola menedżerów liniowych
- Kontrakt psychologiczny
Moduł 2. Inteligencja Emocjonalna i Społeczna – jak uzyskać w życiu zawodowym i pozazawodowym to czego się pragnie
- Świadomość społeczna
- Zarządzanie relacjami
- Jak to kim jestem wpływa na otoczenie poznanie własnych kompetencji
- Rozumienia zachowań innych ludzi
- Zniekształcenia w poznawaniu innych
- Stereotypy, uprzedzenia i uogólnienia
- Pułapki negatywnego oceniania
- Empatia – czym jest i jakie ma znaczenie oraz perspektywa trzeciej osoby
Moduł 3. Argumenty ekonomiczne za równowagą między życiem zawodowym a osobistym
- Osobisty proces bilansowania kosztów i korzyści życia zawodowego
- Skutki organizacyjne braku równowagi
- Projektowanie efektów ekonomicznych programów równowaga praca życie
- Integrowanie życia zawodowego i poza zawodowego
- Rozwiązania dla dużych i małych firm
Moduł 4. Praktyczne rozwiązania w organizacji
- Rozwiązania dotyczące czasu pracy
- Rozwiązania dotyczące miejsca pracy
- Świadczenia pracownicze
- Kształtowanie kultury organizacyjnej wspierającej proces równoważenia życia zawodowego i osobistego pracowników
- Cztery poziomy reakcji na wprowadzenie programów dotyczących równowagi między życiem zawodowym a osobistym
Moduł 5. Jak efektywnie wdrażać rozwiązania
- Praktyczne sposoby wspierania równowagi między życiem zawodowym a osobistym
- Menedżer liniowy jako wzorzec osobowy a wsparcie działu zasobów
- Równowaga praca życie z perspektywy zespołów pracowniczych
- Komunikowanie programów w organizacji
- Szkolenia i inne rodzaje wsparcia programów równowaga praca- życie
- Monitorowanie efektywności programów